Leveransvillkor och betalning


ALLMÄNT

Om du vill fråga något angående våra produkter, om att göra en beställning eller om din egen beställning, ta kontakt med oss antingen via e-post (verkkokauppa@babystyle.fi) eller via telefon (050 - 38 94 170).

Vi hjälper dig gärna med alla dina frågor.

När du har handlat i vår nätbutik, får du en orderbekräftelse till din e-post. När vi har behandlat, kontrollerat ock packat din beställning, skickar vi ett meddelande till din e-post med postens försändelsekod. Om du vill kan du avboka eller ändra din beställning genom att informera oss före leveransen har gjorts.

Vi levererar varorna som du har beställt via Posten (Itella) till postkontoret som ligger närmast dig inom 2-5 vardagar från att din beställning har anlänt. Posten skickar ankomstavi via textmeddelande eller per brev. Varorna skickas med Posten den första vardagen efter att betalningen har kommit in på vårt konto. Om beställningen av någon orsak skulle ta längre tid, informerar vi dig om det. Postkostnaden är 6 €/beställning. Beställningar över 100€ skickas utan postkostnaden.

Vi levererar inte varor till Åland.

BETALNING

Betalningar med korten Visa, Visa Electron eller MasterCard:

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen.


Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830

Nätbanker:

Vid betalningar via nätbanker genomför Paytrail Oyj (2122839-7) betalningsförmedlingstjänsten i samarbete med banker och kreditinstitut i Finland. För konsumenten fungerar tjänsten exakt på samma sätt som vid traditionell e- betalning.


JOUSTO Faktura och Avbetalning

Jousto Faktura och Avbetalning är en finländsk betalningstjänst som möjliggör ett snabbt och säkert sätt att betala dina köp på internet. Jousto kan ansökas av alla privatpersoner som är 20–75 år och har en fläckfri betalningshistorik. Jousto Faktura erbjuds till uppköp på 20-1000 euro och Jousto Avbetalning på 30-2000 euro, och du kan få fakturan även per e-post.

Vid ansökan om Jousto, måste du först identifiera dig med finska nätbankskoder och därefter kan du fylla i ansökningsblanketten. Beslut om beviljande av lånet får du direkt, varefter du blir återförd till nätbutiken.

Då du väljer Jousto med faktura som betalningssätt, får du alltid 14 dagars återbetalning. Den enda kostnaden är faktureringsavgiften på 4,90 euro. Du kan även välja att betala i rater med återbetalningstid på 1-12 månader med 2,42 % månadsränta och en avgift på 4,90 €/faktura.   

Betalning med Jousto är mycket säkert. Alla transaktioner sker via en säkrad krypterad förbindelse. Mer information om Jousto hittar du på www.Jousto.com.


RETURNERINGAR

Konsumenten har rätt att returnera oanvända varor inom fjorton (14) dagar från dess att konsumenten mottagit varan/varorna. Vid eventuell returnering skall produkten och dess förpackning vara i samma skick som då produkten anlände. Naturligtvis skall produkten vara helt oanvänd. Produkten skall vara packad i originalförpackningen utan tilläggsmarkeringar.

Returneringsrätten gäller inte produkter som tillverkas eller har om modifierats enligt kundens önskemål. Returneringsrätten gäller heller inte varor som beställts enkom för kunden, om man inte har kommit överens om returneringsrätt med Baby Style Oy.

Konsumenten kan returnera produkten utan kostnader via Postens Kundreturnering. Skicka också med kvittot, som du har fått med produkten. Om du har betalat produkten i sin helhet, returnerar vi summan som du har betalat, inom rimlig tid. Att returnera den inbetalade summan går smidigast om du i samband med din produktreturnering även infogar kontonumret till vilken du önskar att inbetalningen skall göras.

Om du returnerar produkter som p.g.a. sin storlek eller vikt kräver specialbehandling av posten, dras summan för fraktkostnaden av enligt den gällande fraktkostnadsprislistan. Av våra produkter gäller detta främst barnvagnar, sängar och skötbord.

Före du returnerar en produkt, önskar vi att du gör en returneringsanmälning med ett kontaktformulär eller via e-post till adressen verkkokauppa@babystyle.fi.

Vi mottar inga andra returneringar än de som skickats via Postens Kundreturneringar. Vi mottar inga postförskottspaket.

Från Posten får du vid begäran en Kundreturneringslapp som skall fyllas i med Baby Styles adressuppgifter och som sedan skall klistras fast på produkten som skall returneras. I enskilda fall är det möjligt att komma överens om möjlighet att få returnera en produkt till en av våra butiker.

Kundreturneringar skickas till adressen:

Asiakaspalautus, Lastentarvike Baby Style Oy, Poratie 7, 90150 Oulu.

EN SÖNDRIG ELLER FELAKTIG PRODUKT

Om konsumenten har fått en söndrig eller felaktig produkt levererad till sig skall konsumenten informera Baby Style Oy om detta inom 5 vardagar via e-post till adressen verkkokauppa@babystyle.fi.

Vi behandlar alla reklamationer enskilt enligt direktiv från tillverkaren/importören. Efter reklamationen skickar vi en ny felfri del istället för den söndriga/felaktiga delen till kunden. Om produkten inte kan repareras på detta sätt skall kunden returnera produkten enligt anvisningar från Baby Style Oy. När den returnerade produkten har anlänt, skickar vi en ny felfri produkt eller returnerar pengarna till kunden inom rimlig tid.

Om varan har skadats under transporten skall kunden göra en reklamation om detta direkt till Posten. Posten har skyldighet att ersätta skadade varor. Om paketet som skyddar produkterna har skadats skall kunden kontrollera skicket på varorna. Om själva produkterna har skadats skall kunden också i detta fall göra en reklamation direkt till Posten.

PRODUKTGARANTI

Med produkterna som du beställt medföljer ett kvitto som skall sparas som garantibevis. Våra produkter har en garantitid som beviljats av tillverkaren/importören. Produktgarantin täcker möjliga tillverknings- eller materialfel. Bekanta dig noggrant med bruksanvisningar och skötselråd. Produktgarantin täcker inte skador som uppstått av felaktig användning eller p.g.a. misskötsel.

I garantifall skall kunden alltid ta kontakt med återförsäljaren. För att komma överens om reparation eller andra åtgärder som garantin täcker, ta alltid kontakt med Baby Style Oy via telefon eller via e-post, innan du skickar produkten.

Reparationer eller eventuell postning av reservdelar, som garantin täcker, är kostnadsfria för kunden. Garantireparationer gör vi mestadels i vår butik i Uleåborg. Genom att ta kontakt med oss på förhand försäkras du av att vi har nödvändiga reservdelar tillhands och får reparationen att gå så fort som möjligt. Vid behov kan vi skicka reservdelarna direkt till konsumenten.